Taakgegevens
Organisatie > Taken per gebruiker/functie > knop Wijzigen/Toevoegen
Crediteuren > Crediteuren > Wijzigen/Toevoegen > Tab Taken > Toevoegen/wijzigen
Debiteuren > Debiteuren > Wijzigen/Toevoegen > Tab Taken > Toevoegen/wijzigen
Verkopen > Projecten > Projecten > knop Wijzigen/Toevoegen > tab Taken > Toevoegen/wijzigen

Per taak kunnen de volgende gegevens worden bijgehouden:

Gebruiker

Vul hier de gebruiker in die deze taak moet uitvoeren.

Taaksoort

Elke taak heeft een Taaksoort, die aangeeft om wat voor soort activiteit het gaat.

Taaksoorten zijn te muteren met programma Taaksoortgegevens.

Einddatum - Begindatum

De Einddatum geeft aan op welke datum de taak afgehandeld moet zijn, de Begindatum wanneer de taak in behandeling moet zijn genomen.

Met F8 kun je de systeemdatum selecteren en met F9 de Verwerkingsdatum.

Prioriteit

De prioriteit van de taak: Geen, Laag, Normaal, Hoog of Urgent. De default-waarde wordt ontleend aan de gekozen Taaksoort.

Omschrijving

De omschrijving van de activiteit die moet worden uitgevoerd. Voer deze omschrijving zo volledig mogelijk in.

Zie 'Sneltoetsen t.b.v. RTF-opmaak' voor de verschillende opmaak mogelijkheden.

Opmerking

De Gebruiker die deze taak uitvoert kan hierin opmerkingen of aantekeningen kwijt over deze taak.

Digitaal archiefstuk

Indien de taak is verbonden aan een digitaal archiefstuk, dan wordt hier het volgnummer van dat archiefstuk weergegeven. Alleen met de optie Digitaal archief.

Taak heeft betrekking op

In dit onderdeel geef je aan op welke relatie de taak betrekking heeft. Hier kan een debiteur, crediteur, relatie of intern geselecteerd worden.

Ook kan hier een project gekoppeld worden, zodat deze taak ook bij het project ingezien of bewerkt kan worden.

Statusoverzicht

Hier wordt aangegeven wanneer en door wie deze taak is ingevoerd, in behandeling genomen en afgehandeld.

Met F6 kun je de taak de status In behandeling geven en met F7 de status Afgehandeld.

Knoppen

  • Opslaan, met deze knop worden de wijzigingen opgeslagen.

  • Annuleren,

  • Toevoegen, voor de gekozen Gebruiker/Functie wordt een nieuwe taak aangemaakt.

  • Verwijderen, de taak wordt definitief verwijderd.

  • Toev. cont.reg., er wordt een nieuwe contactregistratie aangemaakt, gekoppeld aan de relatie die bij Taak heeft betrekking op geselecteerd is.

  • Ga naar ..., via deze knop kunnen de gegevens worden bekeken van de bijbehorende debiteur, crediteur of relatie, of contactpersoongegevens.

  • Sluiten, het venster wordt gesloten zonder de wijzigingen op te slaan.

Koppelingspictogram voor conceptenZie ook