Vaste gegevens projecten: Facturering
Verkopen > Projecten > Vaste gegevens projecten > tab Facturering

Tarieven voor projectfacturen

Deze tarieven worden gebruikt in de volgende situaties:

  1. bij de facturering, als de activiteiten, overige kosten en/of artikelen niet gespecificeerd op de factuur worden afgedrukt. De tariefomschrijving wordt op de factuur afgedrukt, tenzij een afwijkende factuur-omschrijving is opgegeven (bij regieprojecten en regieprojectonderdelen). Bij termijnprojecten en termijnprojectonderdelen is er helemaal geen koppeling tussen het gefactureerde bedrag en de artikelen/tarieven.

  2. bij het boeken van de omzet. De projectomzet wordt op deze tarieven geboekt. De projectomzet kan namelijk niet per artikel in de omzetstatistieken worden bijgewerkt. Bij termijnprojecten en termijnprojectonderdelen is de prijs per artikel niet bekend (er geldt één prijs voor het gehele project). Bij regieprojecten en regieprojectonderdelen kunnen niet-declarabele eenheden zijn gebruikt en kan één artikel/tarief tegen verschillende verkoopprijzen worden gefactureerd. Daardoor is het ook bij regieprojecten en regieprojectonderdelen niet mogelijk om de omzet per artikel/tarief correct te registreren.

De volgende tarieven dien je op te geven:

  • Activiteiten, selecteer hier het tarief dat bij de facturering van activiteiten moet worden gebruikt, bijv. "Geleverde diensten". Alleen bij regieprojecten en regieprojectonderdelen;

  • Artikelen, selecteer hier het tarief dat bij de facturering van artikelen moet worden gebruikt, bijv. "Materiaal". Alleen bij regieprojecten en regieprojectonderdelen, en vanaf optie Projecten 1;

  • Overige kosten, selecteer hier het tarief dat bij de facturering van overige kosten moet worden gebruikt, bijv. "Overige kosten". Alleen bij regieprojecten en regieprojectonderdelen.

  • Termijnen, selecteer hier het tarief dat bij de facturering van projecttermijnen moet worden gebruikt. Alleen bij termijnprojecten en termijnprojectonderdelen, dus vanaf optie Uren 2.

Factuurvoorstellen  

De defaults inzake het aanmaken van factuurvoorstellen:

  • Default-waarde voor nieuwe voorstellen, geef hier aan wat de default-status van nieuw toegevoegde factuurvoorstellen moet zijn: Concept of Vrijgegeven;

  • Tijdvakaanduiding vermelden op factuur, je kunt hier aangeven of op facturen van regieprojecten en regieprojectonderdelen moet worden vermeld in welke periode de diensten/artikelen zijn verricht/geleverd. Je kunt kiezen uit de datum en de periode (begin en eindddatum) waarop de mutaties betrekking hebben.

Een voorbeeld: er is gewerkt op 5, 6 en 9 januari 2014, de periode-indeling van de administratie is in maanden. Met de instelling Tijdvakaanduiding op basis van periode wordt op de factuur 1-1-14 t/m 31-1-14 afgedrukt, met de instelling Tijdvakaanduiding op basis van werkelijke datums wordt 5-1-14 t/m 9-1-14 afgedrukt.

 

Naar Vaste gegevens projecten

 

Koppelingspictogram voor conceptenZie ook