Afdrukverslag
Debiteuren > Aanmaningen > Afdrukverslagen aanmaningen > knop Inzien
Verkopen > Afdrukverslagen > knop Inzien
Verkopen > Offertes > Afdrukverslagen offertes > knop Inzien
Voorraad >Bestellingen > Afdrukverslagen bestellingen > knop Inzien

Bij het afdrukken van offertes, orderdocumenten, aanmaningen, bestelbrieven en (project-) facturen kan een afdrukverslag worden ingezien.

Het afdrukverslag kun je op twee manieren opvragen:

  • Direct na het afdrukken van de documenten, door op de vraag Zijn alle documenten goed afgedrukt? 'Nee' te antwoorden. Per document en per afdrukformaat kan worden aangegeven of het afdrukken, opslaan of verzenden gelukt is of niet, zie 'Afdrukverslag ..document..'.

  • Achteraf, via bovenstaande menupunten. Het verslag kan dan alleen ingezien worden en niet meer worden gewijzigd.

Aangemaakt door
Aangemaakt op

Code van de gebruiker die de afdruk gemaakt heeft, met de datum en tijd.

Informatie - tekstblok:

"Bij één of meer orderbevestigingen gaf het afdrukken, aanmaken van het uitvoerbestand en/of het of het verzenden van de mailberichten problemen. Hieronder kun je eventueel aangeven welke orderbevestigingen wel of niet goed zijn afgedrukt. Orderbevestigingen waarvan niet alle afdrukformaten volledig gelukt zijn, kunnen via menupunt ‘Mislukte afdrukopdrachten’ opnieuw worden afgedrukt, opgeslagen en/of verzonden."

Overzichtvenster afdrukverslagen:

In de eerste regel worden per document de gegevens van het document zelf getoond.

In de regel(s) eronder de gegevens van de bijbehorende afdrukformaten:

  • 'Document-naam', het afgedrukte, opgeslagen of verzonden document.

  • Debiteur/Crediteur, het nummer van de debiteur of crediteur.

    • Afdruk, Printer, Bestand of E-mail.

  • Naam, van de debiteur of crediteur.

    • Printer/bestand, bestandsnaam of printernaam. Ook bij verzending via e-mail wordt een bestandsnaam vermeld, omdat het bestand wordt opgeslagen voordat het wordt verzonden.

    • E-mailadres, het gebruikte e-mailadres(-sen). Alleen bij verzending via e-mail.

  • 'Document-naam' afgedrukt, een groen vinkje image\afdrukverslag_vinkje.gif geeft aan dat het afdrukken , opslaan en/of verzenden van alle afdrukformaten van dit document gelukt is.
    Zijn één of meer van de afdrukformaten van dit document niet gelukt, dan wordt dat aangegeven met een rood kruisje
    image\afdrukverslag_fout.gif .

    Alleen de documenten waarvan álle afdrukformaten gelukt zijn, kunnen worden verwerkt.

    Bij een aanmaning houdt dat in, dat de aanmaningteller wordt verhoogd, bij een bestelling dat het aantal besteld wordt verhoogd .

    • Uitvoer verwerkt, een groen vinkje image\afdrukverslag_vinkje.gif geeft aan dat het opslaan of verzenden van dit afdrukformaat gelukt is.
      Is het opslaan of verzenden niet gelukt, dan wordt dat aangegeven met een rood kruisje
      image\afdrukverslag_fout.gif.

      • Of het afdrukken wel of niet gelukt is, kun je aangeven in een selectievakje image\afdrukverslag_vakje.gif of met de knoppen Markeer als niet gelukt (F6) en Markeer als gelukt (F7).

      • Alleen te wijzigen direct na het afdrukken van de orderdocumenten , aanmaningen, bestelbrieven en projectfacturen , als je de vraag Zijn alle documenten goed afgedrukt? met Nee hebt beantwoord .

      • Bij facturen, projectfacturen en pakbonnen kun je via het Muteren-menu de hele batch op Afdrukken mislukt zetten .

  • Oorzaak niet gelukt, 'Eén of meer afdrukformaten zijn mislukt'

    • zie de Tab 'Oorzaak niet gelukt', voor de oorzaak waardoor het afdrukken , opslaan of verzenden van dit afdrukformaat niet is gelukt.

      Bijv.: 'Afdruk niet goed uit de printer gekomen'. 'Het ophalen van de URL van het betaalverzoek is mislukt, Buckaroo geeft het volgende antwoord terug: Fail invalid request'

  • Layout, de betreffende layout die gebruikt is voor verzending van het document
  • Afdrukformaat, het betreffende afdrukformaat wat voor dit document is gekozen/ingesteld.

Tab: Oorzaak niet gelukt

De oorzaak waardoor het afdrukken , opslaan of verzenden van het geselecteerde document of afdrukformaat niet is gelukt.

Tab: E-mailadressen

Bij verzending via e-mail worden hier alle gebruikte e-mailadressen weergegeven.

Te tonen 'documenten'

Hier geef je aan welke documenten je wilt zien:

  • Alle, zowel de gelukte als de mislukte afdrukken worden getoond.

  • Alleen indien volledig verwerkt, alleen de documenten met een groen vinkje in de kolom Document afgedrukt worden getoond.

  • Alleen met mislukte afdruk (Default), alleen de documenten met een rood kruisje in de kolom Document afgedrukt worden getoond.

Knoppen

  • Markeer als niet gelukt, hiermee kun je een (gelukte) afdruk alsnog als 'niet gelukt' markeren.

  • Markeer als gelukt, hiermee markeer je een mislukte afdruk als 'wel gelukt'.
  • Akkoord, het venster wordt afgesloten en de documenten waarvan alle afdrukformaten gelukt zijn worden verwerkt. Bij een aanmaning houdt dat in, dat de aanmaningteller wordt verhoogd, bij een bestelling dat het aantal besteld wordt verhoogd. Deze knop is alleen beschikbaar direct na het afdrukken van de orderdocumenten , aanmaningen, bestelbrieven en projectfacturen , als je op de vraag Zijn alle documenten goed afgedrukt? Nee antwoordt.
  • Sluiten, Het venster wordt afgesloten. NB. Deze knop krijg je alleen te zien als je het venster achteraf opent, dus via het menupunt dat bovenaan in deze helptekst is vermeld.

Koppelingspictogram voor conceptenZie ook