Administratiegegevens: Algemeen
Algemeen > Administratie > Administratie toevoegen > tab Algemeen
In deze tabkaart leg je enkele algemene gegevens van deze administratie vast:
Regel 1 rechts op lijsten
Regel 2 rechts op lijsten
In de kop van de KING ERP-lijsten worden verschillende gegevens afgedrukt, zoals de titel van de afdruk, je bedrijfsnaam en woonplaats, datum en tijd, enz. Zie bijgaand voorbeeld. De teksten rechts op de lijsten kun je zelf invoeren. Je kunt hier het beste een tekst invullen die kenmerkend is voor deze administratie.
Geblokkeerd
Klik op dit selectievakje als de administratie (tijdelijk) niet gebruikt mag worden. Wel is het mogelijk om van een geblokkeerde administratie een backup te maken. Als je per gebruikerscode wilt instellen wie er wel of geen toegang tot deze administratie heeft, dan kun je terecht in tabkaart Gebruikers van dit programma.
Aanmaken incl. stamgegevens
Je kunt de administratie aanmaken inclusief stamgegevens: een standaardrekeningschema, dagboeken, BTW-codes, de debiteuren en crediteurenparagraaf (12 en 17) en de balansomschrijvingen voor de normale balans. Wil je deze stamgegevens zelf invullen, dan dien je het selectievakje leeg te laten. Er wordt dan een lege administratie aangemaakt, waarin je zelf de stamgegevens moet invoeren voordat je kunt gaan boeken.