Crediteurgegevens: Documenten
Crediteuren > Crediteuren > knop Wijzigen/Toevoegen > tab Documenten
Op deze tabkaart kun je instellen, in welke vorm deze crediteur de bestelbrief moet ontvangen. De bestelbrief kun je afdrukken op papier en/of naar één of meer afdrukformaten. Dus op papier én in bestandsvorm, of alleen op papier, enz.
Documenten/Afdrukformaten
De documenten worden weergegeven in een zgn. boomstructuur. Elk document is een tak, die je kunt openklappen door op het vakje
te klikken. De weergave kan ook worden gewijzigd met het numerieke toetsenbord, zie Sneltoetsen
Afdrukformaat
In eerste instantie is per document één afdrukformaat beschikbaar: Afdruk op papier. Klik op de knop Toevoegen… links onder op de tabkaart om een Extra afdruk op papier of een afdruk naar bestand toe te voegen. De gewenste afdrukformaten kun je vastleggen met programma Afdrukformaten. Mocht er al een bestand voorkomen met die naam, dan wordt het bestand wel opgeslagen onder de opgegeven naam, maar dan aangevuld met een volgnummer, bijvoorbeeld bestand(1).pdf. Met de knop Verwijderen links onder op de tabkaart kun je de Extra afdruk op papier of het afdrukformaat weer verwijderen.
Afdrukken
Geef hier aan in welke gevallen deze crediteur een afdruk van de bestelbrief in dit formaat moet ontvangen. Je hebt de keuze uit:
-
Altijd, de bestelbrief wordt voor deze crediteur altijd in dit formaat afgedrukt.
-
Nooit, de bestelbrief wordt voor deze crediteur nooit in dit formaat afgedrukt, bijvoorbeeld omdat je de bestellingen bij deze leverancier telefonisch of via internet doorgeeft.
Layout excl. BTW
Beschik je over de optie Document-layouts per NAW, dan kun je eventueel een afwijkende layout selecteren. Heb je deze optie niet of vul je geen layout in, dan wordt de layout gebruikt die is geselecteerd in programma Vaste gegevens bestellingen. Bij een XML-afdrukformaat kun je geen layout selecteren, want bij dat afdrukformaat worden altijd alle gegevens geëxporteerd.
E-mail
Wordt een document afgedrukt als bestand, dan kun je het eventueel via e-mail verzenden naar de crediteur. Als je dat wilt, dan vul je bij E-mail aan de ontvanger(s) van de e-mail in. Je hebt de keuze uit:
-
Contactpersoon van document, dat is de default-contactpersoon van de functie die is ingesteld in programma Default-contactpersonen. Is bij deze contactpersoon geen e-mailadres ingevuld, dan wordt het e-mailadres van het vestigingsadres gebruikt. Wil je deze e-mail ook naar andere contactpersonen sturen, dan klik je rechts op de tabkaart op één van de contactpersonen van deze crediteur. vervolgens klik je op de knop < Aan en de contactpersoon wordt toegevoegd. Je kunt de contactpersoon ook met de muis verslepen.
-
E-mail vestigingsadres, de e-mail wordt verzonden naar het e-mailadres dat bij het vestigingsadres is ingevuld. Wil je deze e-mail ook naar andere contactpersonen sturen, dan klikt u rechts op de tabkaart op één van de contactpersonen van deze crediteur. vervolgens klik je op de knop < Aan en de contactpersoon wordt toegevoegd. Je kunt de contactpersoon ook met de muis verslepen.
-
Zelf selecteren, kies hiervoor als je het mail-bericht niet wilt verzenden naar de contactpersoon van het document of van het vestigingsadres, maar naar een of meer andere contactpersonen. Klik met de rechtermuisknop op de tabkaart op één van de contactpersonen van deze crediteur. vervolgens klik je op de knop < Aan en de contactpersoon wordt toegevoegd. Je kunt de contactpersoon ook met de muis verslepen.
De default-waarde is overeenkomstig de Vaste gegevens crediteuren.
Adressen die een kopie van de e-mail moeten ontvangen, kun je selecteren bij CC of BCC. Rechts op de tabkaart klik je op één van de contactpersonen van deze crediteur. vervolgens klik je op de knop < CC of < BCC en de contactpersoon wordt toegevoegd. Je kunt de contactpersonen ook met de muis verslepen.