Administratiegegevens: Algemeen
Algemeen > Administratie > Administratie wijzigen > tab Algemeen

Code / Omschrijving

Aan elke administratie kun je een code en een omschrijving toekennen.

De administratiecode kun je achteraf wijzigen met programma Administratiecode wijzigen.

Geblokkeerd

Klik op dit selectievakje als de administratie (tijdelijk) niet gebruikt mag worden.
Wel is het mogelijk om van een geblokkeerde administratie een backup te maken. Als per gebruikerscode ingesteld moet worden wie er wel of geen toegang tot deze administratie heeft, dan kan dat in tabkaart
Gebruikers.

Log-bestand automatisch verkleinen (standaard aangevinkt)

Hiermee geef je aan dat het Log-bestand van deze administratie automatisch elke 24uur verkleind wordt.

Voor een handmatige verkleining van je Log-bestand(en) zie: Log-bestand verkleinen

Invoer 'tekst met opmaak' toestaan

Per administratie geef je met dit vinkje aan of in de diverse memo- en opmerkingen velden de tekst met RTF-Opmaak kan worden opgemaakt.

  • Dit geldt alleen voor handmatig in te voeren tekst in memo- en opmerkingen velden in King.
  • Indien gebruik wordt gemaakt van de King DataDigger, houdt er dan rekening mee dat geïmporteerde tekstvelden met opmaak en opmaaktekens niet overschreven worden. Bij de import wordt de data zonder controle opgeslagen.
  • Zie 'Sneltoetsen t.b.v. RTF-opmaak' voor de verschillende opmaak mogelijkheden.

Afdruk

  • Regel 1 rechts op lijsten
  • Regel 2 rechts op lijsten

In de kop van de KING ERP-lijsten worden verschillende gegevens afgedrukt, zoals de titel van de afdruk, je bedrijfsnaam en woonplaats, datum en tijd, enz. Zie voorbeeld.

De teksten rechts op de lijsten kun je zelf invoeren. Geef een tekst in die kenmerkend is voor deze administratie.

Kopieprinter

Selecteer dit vakje als je van één of meer documenten (bijv. facturen) extra exemplaren laat afdrukken, en die op een andere printer of printerlade wilt afdrukken.

Bijvoorbeeld het originele document op briefpapier in bak 1, en de kopiefacturen op blancopapier in bak 2.

  • Klik op de knop Aanpassen.

  • Je kunt dan een andere printer selecteren, of (via Eigenschappen) de bestaande printer anders instellen (bijvoorbeeld een andere papierbak).

Deze instellingen gelden alleen voor deze administratie én voor deze werkplek.

  • Het aantal extra exemplaren van de factuur stel je in per debiteur in programma Debiteurgegevens.

  • Van de overige documenten stel je het aantal in, in de layout via de Pagina-instelling
    Let op: het vakje Sorteren op de tabkaart Printer van de Pagina-instellingen moet leeg zijn, anders worden er geen extra exemplaren afgedrukt.
  • Het origineel wordt afgedrukt op

    • de printer die via het Afdrukvenster is geselecteerd (via Printer selecteren), en anders

    • de printer die is ingevuld in de Pagina-instelling van de betreffende layout, en als die niet is ingevuld:

    • de default-Windows-printer

  • De kopie(en) worden afgedrukt op

    • de printer die via het Afdrukvenster is geselecteerd (via Printer selecteren), en anders

    • de kopieprinter die op deze werkplek is geselecteerd in programma Administratiegegevens, tabkaart Algemeen, en anders

    • de printer die is ingevuld in de Pagina-instelling van de betreffende layout, en als die niet is ingevuld:

    • de default-Windows-printer

Naar tab Administratiegegevens-Gebruikers

Naar tab Administratiegegevens-Externe toegang

 

 

Koppelingspictogram voor conceptenZie ook